Безпека життєдіяльності


Заходи безпеки на водних об'єктах у зимовий період.

Усе живе на Землі: рослини і тварини, життя і діяльність людини тісно пов’язані з водою. Якщо подивитися на географічну карту, побачимо, що всі населені пункти – від величезних міст-мегаполісів до маленьких сіл і селищ – розташовані безпосередньо поблизу водоймищ (річок, озер, морів і океанів).

Вода дарує нам величезну радість у будь-якому своєму фізичному стані: твердому (крига, каток, буєрний спорт), рідкому (купання, плавання на човнах і суднах, приготування напоїв та їжі) і газоподібному (пара в сауні). Але вода вимагає відповідної уваги до себе й обережності. Вона не любить людей недисциплінованих і недбалих і карає тих, хто нехтує правилами спілкування з нею. Щорічно безліч людей гине на водоймах, завдаючи страшенного горя своїм рідним і близьким. Аналіз надзвичайних ситуацій на воді показує, що 50 – 70% потерпілих впадають у буйну істерику або прострацію. Лише 15 – 25% з них можуть діяти без паніки, розумно і рішуче.

Тому, щоб зберегти своє здоров'я чи навіть врятувати житія, слід пам'ятати наступне:

· перш ніж ступити на лід, дізнайтесь про товщину льодового покриву на водоймі, виходити на лід можна лише тоді, коли Його товщина досягне 7 см; для влаштування ковзанки - не менше10-12см; масова переправа пішки може бути організована при товщині льоду не менше, ніж 15 см; масове катання 25 см;

· виходити на лід і йти по ньому безпечніше там, де вже пройшли люди (по їх слідах чи стежках). Якщо на лід виходите першим, необхідно розглянути чи не просів лід, бо він завжди тонший там. де впадають теплі стічні води промислових підприємств, ростуть куші й очерет,де швидка течія та б'ють джерела;

· робити лунки для риболовлі варто робити на безпечній відстані одне від одного;

· обов'язково майте при собі міцну мотузку завдовжки 4.5 - 20 метрів з петлею на одному кінці та півкілограмовим вантажем - на іншому, два цвяхи або ніж, які допоможуть вибратися на лід, якщо раптом провалитеся. Не виходьте на лід поодинці і у нічний час. Вирушаючи рибалити, попереджайте рідних куди йдете;

· перші кроки треба робити не відриваючи ноги від льоду, при переході по льоду необхідно Йти один за одним на відстані 5-6 метрів та бути готовим надати необхідну допомогу людині, яка йде попереду;

· слід особливо обережно спускатися з берега, тому що лід може не щільно з'єднуватися із сушею, можливі тріщини, під льодом може бути повітря;

· слід остерігатись місць, де лід покритий снігом. Сніг, який покрив дід. діє як ковдра, під снігом лід наростає повільно. Іноді буває так. що по всій водоймі товщина відкритого льоду становить 10 см, а під снігом усього 3 см;

· забороняється збиратися на льоду великими групами в одному місці;

· категорично забороняється вживати до та під час відпочинку на льоду алкогольні напої чи інші наркотичні або психотропні речовини.

Враховуючи високу ймовірність нещасних випадків на льоду. Головне управління ДСНС України у Дніпропетровській області звертається до мешканців та гостей Дніпропетровщини утримуватись в такі дні від виходу на тонкий лід, який утворився на маленьких озерах та затоках річок, і застерегти від цього своїх дітей. Завзятим рибалкам також слід пам'ятати, що зимова ловля риби потребує особливо суворого дотримання правил безпеки При знаходження на льоду.

Зимова риболовля

Не було року, щоб у екстремальних ситуаціях не опинялися рибалки. Зимова підлідна риболовля вимагає суворого дотримання правил безпеки, тому підлідний лов риби мас узгоджуватись з найближчою береговою рятувальною станцією, і без її дозволу ніхто, в тому числі й рибалки – любителі, не має права виходити на лід.

У будь-якому випадку необхідно дотримуватись нескладних правил безпеки. По-перше, не слід пробивати поруч багато лунок - відстань між ними має бути 5-6 метрів. Не можна збиратися великими групами на одному місці та ловити рибу поблизу вимоїн (навіть якщо там клює найкраще). Не свердліть лунки на переправах, а також занадто далеко від берега. В ідеалі непогано мати рятувальний жилет. Верхній одяг - важкі кожухи та бушлати - тримайте розстебнутими чи, принаймні, не стягуйте їх пасками, щоб у разі небезпеки можна було їх легко позбутися.

Для непередбачуваних випадків обов'язково майте при собі міцну мотузку завдовжки 12 - 15 метрів з петлею на одному кінці й вантажем вагою 400 - 500 г на іншому, дошку або велику гілку, »

/Files/images/k9hqllcxqba.jpg

Якщо біда трапилася

Якщо лід почав тріщати, з'явилися характерні розломи, негайно повертайтеся назад своїми слідами. Не біжіть, виходьте повільно, не відриваючи ступні від криги.

Якщо вже провалилися під лід не панікуйте. Широко розкиньте руки по краях льодового пролому і утримуйтеся від занурення з головою. Намагайтеся не обламувати лід і без різких рухів вибирайтеся на його поверхню, наповзаючи грудьми чи спиною. Допомагайте собі, як при плаванні, ногами.

/Files/images/1301641892_large_26814.jpg

Вибравшись на лід, відкотіться віл лунки, а потім повзіть у той бік, звідки ви прийшли і де міцність льоду таким чином перевірена.

/Files/images/st_howto4.jpg

Поводьтеся обережно до самого берега, як би холодно вам не було, неї поспішайте — вдруге вам може не вистачити сил на боротьбу. І тільки коли ступите на тверду землю, біжіть у тепло, або щоб зігрітися.

Якщо на ваших очах під лід провалилася людина, негайно сповістіть, що йдете на допомогу – це її підбадьорить. Оскільки ви у певній безпеці, - маєте думати і реагувати швидко та послідовно, підтримуючи постраждалого зваженими порадами. Візьміть лижі, дошку, фанеру (це збільшить площу опори) і повзіть на них до ополонки, широко розкидаючи при цьому руки. Добре, якщо ви одягнете рятувальний жилет. До самого краю ополонки не підповзайте, а киньте потопаючому з відстані 3 - 4 метрів пасок, шарф, мотузку або протягніть лижу, дошку і поволі витягуйте його на лід. Якщо ви не один, тоді, узявши один одного за ноги, лягайте на лід ланцюжком і рухайтеся до пролому. Дійте рішуче і не гайте часу - у крижаній воді людина швидко мерзне, мокрий одяг тягне її на дно. Надавши допомогу, повзіть разом з постраждалим з небезпечної зони.

Якщо ситуація дуже складна, зателефонуйте на 101 у Службу порятунку, і вам допоможуть рятувальники-фахівці.

Заходи безпеки на льоду

Перш ніж ступати на лід, дізнайтесь про товщину льодового покрову на водоймі. У різних місцях річок, озер товщина льодового покрову може бути різною. У гирлах річок та приток міцність льоду послаблена течією.

Міцність льоду можна визначити візуально. На водоймах безпечним вважається лід при температурі повітря нижче нуля градусів:

· для одного пішохода – лід синюватого або зеленкуватого відтінку, товщина повинна бути не менше 5-7 см.,

лід блакитного кольору – найміцніший,

лід білого кольору – міцність у два рази менше,

лід сірий – свідчить про присутність води у товщі льоду;

· для групи людей (масові переправи пішки) – товщина не менше 15 см;

· при масовому катанні на ковзанах – 25 см.

Категорично забороняється перевіряти міцність льоду ударами ніг!

Під час руху по льоду звертати увагу на його поверхню, обходити небезпечні місця та ділянки, покриті товстим шаром снігу. Особливу обережність слід проявляти у місцях зі швидкою течією, джерелами, струмками та теплими стічними водами промислових підприємств, які впадають v водойму, кущами і травою, що виступають на поверхню.

При переході по льоду необхідно йти один за одним на відстані 5-6 метрів та бути готовим надати необхідну допомогу людині, яка йде попереду.

Користуватись майданчиками для катання на ковзанах, що обладнуються на водоймах, дозволяється лише після ретельної перевірки міцності льоду. Товщина льоду повинна бути не менше 12 см, а при масовому катанні не менше 25 см.

Правила поведінки на льоду

1. Виходити на лід можна тільки за стійкої морозної погоди.

2. Переходити водойми потрібно в спеціально позначених і обладнаних для цього місцях.

3. Забороняється виходити на лід, товщина і міцність якого вам невідомі.

4. Забороняється спускатися на лижах з крутого берега на неперевірений на міцність і товщину лід.

5. Забороняється збиратися на льоду великими групами в одному місці.

6. Забороняється виходити на лід за таких умов:

· якщо поруч є теплі потоки води, в місці з’єднання річок, у місці виходу стічних і промислових вод;

· у випадку швидкої течії річки у цьому місці;

· за наявності вмерзлих у лід дошок, палок, гілок та інших предметів;

· у випадку різного забарвлення льоду;

· під час весняного розтавання снігу та льоду, а також сильного перепаду температури під час потепління.

Надання допомоги потерпілим на льоду

Щоб допомогти людині, яка терпить лихо і не потерпіти самому, дотримуйтесь наступних правил:

/Files/images/ice14_040210.jpg

1. Без потреби не виходьте на лід. Подумайте, чи зможете під час надання допомогти впоратись самотужки, чи краще покликати на допомогу ще кого-небудь. Якщо поряд нікого немає, то дійте продумано і обережно, щоб замість допомоги не погіршити становище.

2. Протягніть потерпілому довгу жердину, дошку, палицю від лиж, лижу, хокейну ключку або киньте вірьовку, зв’язані паски тощо. Якщо вам все-таки необхідно вийти на лід, то ляжте на лід і повзіть по поверхні, штовхаючи рятувальний засіб перед собою або кидаючи перед собою вірьовку чи пасок.

3. Будьте якомога далі від ополонки (краю крижини), протягніть потерпілому палицю, жердину, чи киньте вірьовку. Якщо вірьовка чи трос закріплені на березі і не вистачає довжини, то міцно тримаючись за кінець вірьовки однією рукою, протягніть потерпілому другу руку.

4. Витягніть потерпілого, попросіть його працювати ногами – так буде легше витягнути його з ополонки. Коли ви його витягли. не дозволяйте йому підійматись на ноги, нехай він повзе вслід за вами до берега.

5. Після того, як витягнете потерпілого у безпечне місце, викличте «швидку допомогу», надайте першу допомогу, необхідну при охолодженні:

/Files/images/led7.jpg

· поступово відігрійте постраждалого, загорніть його у ковдру або сухий теплий одяг;

· не намагайтесь зігріти тіло потерпілого дуже швидко, не занурюйте його у теплу воду, швидке обігрівання може викликати серцеві проблеми;

· будьте надзвичайно уважними при поводженні із потерпілими;

· по можливості прикладіть до тіла теплий предмет (гарячу грілку, пляшки із теплою водою);

· дайте тепле пиття, якщо потерпілий при свідомості.

Бережіть себе та будьте обережні. Дотримання цих правил поведінки є запорукою вашої безпеки та приємного відпочинку на водних об’єктах у зимовий період, безпечного перебування на вулицях.

/Files/images/7184.gif

БЕЗПЕКА ПЕРШ ЗА ВСЕ

/Files/images/38.png

При загрозі бойових дій

- Закрийте штори або жалюзі (заклейте вікна паперовою стрічкою) для зниження ураження осколками скла. Вимкніть джерело живлення, закрийте воду і газ, загасіть пічне опалення.

- Візьміть документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, медичну аптечку.

-Негайно покиньте житлове приміщення, сховайтесь в підготовленому підвалі або найближчому укритті.

- Попередьте про небезпеку сусідів. Надайте допомогу старим і дітям.

- Без крайньої необхідності не залишайте безпечного місця перебування.

- Проявляйте крайню обережність, не піддавайтеся паніці.

·Якщо стався вибух

/Files/images/vzriv1.jpg

- Переконайтеся в тому, що ви не отримали значних травм.

- Заспокойтеся і уважно озирніться навколо, чи не існує загрози подальших обвалів і вибухів,

які не звисає чи з руїн розбите скло, не потрібна комусь ваша допомога.

- Якщо є можливість - спокійно вийдіть з місця події. Якщо ви опинилися в завалі - періодично подавайте звукові сигнали. Пам'ятайте, що при низькій активності людина може протриматися без води п'ять діб.

- Виконуйте всі розпорядження рятувальника.

·При повітряній небезпеці

- Вимкніть джерело живлення, закрийте воду і газ.

- Погасіть пічне опалення.

- Візьміть документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, медичну аптечку.

- Попередьте про небезпеку сусідів і при необхідності надайте допомогу старим і хворим.

- Якнайшвидше дійдіть до захисної споруди або сховайтеся на місцевості. Дотримуйтесь спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишайте безпечного місця перебування. Слідкуйте за офіційними повідомленнями.

·При загрозі масових заворушень

- Зберігайте спокій і розсудливість.

- При перебуванні на вулиці негайно покиньте місця масового скупчення людей, уникайте агресивно налаштованих осіб.

- Не піддавайтеся на провокації.

- Надійно закрийте двері. Не підходьте до вікон і не виходьте на балкон. Без крайньої необхідності не покидайте приміщення.

·Якщо вас захопили злочинці як заручника і вашому життю і здоров'ю загрожує небезпека

- Намагайтеся запам'ятовувати будь-яку інформацію (вік, зріст, голос, манеру розмовляти, звички і т.п.) про злочинців, що надалі може допомогти встановити їх місцезнаходження.

- При першій можливості намагайтеся повідомити про місце свого перебування рідним чи в міліцію.

- Намагайтеся бути розважливими, спокійними, по можливості миролюбними, оберігайте себе від непотрібного ризику.

- Якщо злочинці перебувають у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння, то намагайтеся максимально обмежити себе від спілкування з ними, так як їх дії можуть бути непередбачувані.

- Чи не підсилюйте агресивність злочинців непокорою, сваркою, зайвим опором.

- Виконуйте вимоги терористів, не створюючи конфліктних ситуацій, запитуйте дозволу переміщатися, сходити в туалет, відкрити сумочку і т.д.

- Уникайте будь-яких дискусій, особливо політичних, зі злочинцями, будьте, насамперед, уважними слухачами.

- Зберігайте свою честь і нічого не просіть, намагайтеся з'їдати все, що дають, незважаючи на те, що їжа може бути непривабливою.

- Якщо ви тривалий час перебуваєте поруч із злочинцями, постарайтеся встановити з ними контакт, викликати гуманні почуття і почати розмову, не наводячи їх до думки про те, що ви хочете щось вивідати.

- Не дозволяйте собі падати духом, використовуйте будь-яку можливість поговорити з самим собою про свої надії, проблеми, які трапляються в житті, постарайтеся заспокоїтися і розслабитися за допомогою медитації, читайте різні тексти, постарайтеся згадати вірші.

- Уважно стежте за поведінкою злочинців та їх намірами, будьте готові до втечі, якщо ви абсолютно впевнені в безпеці такої спроби.

- Постарайтеся знайти найбільш безпечне місце в приміщенні, де вас тримають і де можна було б захиститися під час штурму терористів (приміщення, стіни і вікна яких не виходять на вулицю - ванна кімната або комора), у разі відсутності такого місця падайте на підлогу при будь-якому шумі або стрілянині.

- При застосуванні спеціальними підрозділами сльозоточивого газу дихайте через мокру тканину, швидко і часто моргайте, викликаючи сльози.

- Під час штурму ні в якому разі не беріть в руки зброю терористів, щоб не постраждати від штурмуючих, які стріляють по озброєним людям.

- При звільненні виходьте швидше, речі залишайте там, де вони лежать, оскільки можливі вибухи або пожежа, беззаперечно виконуйте команди групи захоплення.

·При проведенні тимчасової евакуації цивільного населення з небезпечногорайону

Візьміть документи, гроші і продукти, необхідні речі, медикаменти.

- По можливості надайте допомогу громадянам похилого віку, людям з фізичними вадами.

- Дітям дошкільного віку вкладається в кишеню або пришивається до одягу записка, де вказується прізвище, ім'я, по батькові, домашня адреса, а також ім'я та по батькові матері і батька.

- Дотримуйтесь вказаного маршруту. При необхідності зверніться за допомогою до правоохоронців та медичних працівників.

/Files/images/34.png

«Екстрена валіза»

«Екстрена валіза» – це узагальнене визначення базового набору речей, необхідного кожній цивільній людині, щоб вижити в будь-якій екстремальній ситуації.

Сьогодні «Екстрена валіза» (тривожний чемодан) повинна бути в кожній родині. Цивільний тривожний чемоданчик, як правило, являє собою укомплектований рюкзак об'ємом від 30 і більше літрів, що містить необхідний індивідуальний мінімум одягу, предметів гігієни, медикаментів, інструментів, засобів індивідуального захисту та продуктів харчування.

Цивільний тривожний чемоданчик призначений для максимально швидкої евакуації із зони надзвичайної події, будь то землетрус, повінь, пожежа, загострена криміногенна обстановка, епіцентр військових дій і т.д.

Укладайте рюкзак так, щоб можна було швидко і без ускладнень знайти потрібну річ. Добре, якщо рюкзак укомплектований спеціальною накидкою від дощу. Перевагу треба віддавати рюкзаку, який зручно розташовується на спині, не сковує рухів і не розійдеться по швах в перші 30 хвилин.

У нього рекомендується покласти наступне:

1. Копії важливих документів в водонепроникній упаковці. Заздалегідь зробіть копії всіх важливих документів – паспорта, автомобільних прав, документів на нерухомість, автомобіль і т.д. Документи треба укладати так, щоб у разі необхідності їх можна було швидко дістати. Серед документів варто тримати кілька фотографій рідних і близьких, з написаними на звороті адресами та номерами телефонів .

2. Кредитні картки та готівку. Необхідно мати при собі невеликий запас грошей.

3. Дублікати ключів від будинку і машини.

4. Карту місцевості, а також інформацію про спосіб зв'язку і обумовлене місце зустрічі вашої родини.

5. Засоби зв'язку та інформації. Невеликий радіоприймач з можливістю прийому в УКХ і FM діапазоні дозволить бути в курсі ситуації. Запасні батарейки до радіоприймача та мобільний телефон з зарядним пристроєм.

6. Ліхтарик (краще кілька) і запасні батарейки до нього.

7. Компас, годинник (перевагу віддавайте водонепроникним).

8. Мультитул – багатофункціональний інструмент, зазвичай у вигляді складних пасатижів з порожнистими ручками, в яких заховані додаткові інструменти (лезо ножа, шило, пила, викрутка, ножиці і т.п.)

9. Ніж, сокирка.

10. Сигнальні засоби (свисток і т.д.)

11. Штук п'ять пакетів для сміття, об'ємом 120 літрів. Може замінити намет або тент, якщо розрізати.

12. Рулон широкого скотча.

13. Шнур синтетичний 4-5мм, близько 20 м.

14. Блокнот і олівець.

15. Нитки та голки.

16. Аптечка першої допомоги. Аптечка повинна включати в себе: бинти, лейкопластир, вата, йод, активоване вугілля (інтоксикація), парацетамол (жарознижувальний), пенталгін (знеболююче), супрастин (алергія), іммодиум (діарея), фталазол (шлункова інфекція), альбуцид (очні краплі).

17. Ліки, які ви приймаєте (мінімум на тиждень) з описом способу застосування та дози; рецепти; прізвища та мобільні телефони ваших лікарів (слідкуйте за терміном придатності ліків).

18. Одяг: комплект нижньої білизни (2 пари) , шкарпетки бавовняні (2 пари) і вовняні, запасні штани, сорочка або кофта, плащ-дощовик, в'язана шапочка, рукавички, шарф (може знадобитися в найнесподіваніших ситуаціях). Зручне, надійне взуття.

19. Засоби гігієни: зубна щітка та паста, шматок мила, рушник , туалетний папір, кілька упаковок одноразових сухих хусток або серветок, кілька носових хусток, вологі серветки. Жінкам – засоби інтимної гігієни.

20. Приналежності для дітей (якщо необхідні).

21. Посуд: казанок, фляга, ложка, кружка (краще металеву 0,5л), розкладний стаканчик.

22. Сірники (бажано, туристичні), запальничка.

23. Запас їжі на кілька днів – все, що можна їсти без попередньої обробки і не займає багато місця та довго зберігається. Запас питної води на 1-2 дні, який треба періодично оновлювати (вода не повинна бути застояною). Висококалорійні солодощі: кілька батончиків «Snickers» або «Шок» (до цих пір використовуються тактичними групами, як джерело живлення і енергії, що володіє малою вагою), жменю льодяників. Набір продуктів: пару банок тушонки, галети, суп-пакети, м'ясні та рибні консерви. Якщо дозволяє місце: крупа перлова, гречана, рис, пшоно, макарони, вермішель, сухі овочеві напівфабрикати і т. п. Горілка, вино, спирт питний. Алкоголь може бути засобом для зняття стресу, дезінфікуючим засобом.

Цей список доповнюється і коригується за вашими потребами. Приблизний обсяг рюкзака становить близько 30 літрів. Вага рюкзака не повинна перевищувати 50 кг.

Поради населенню щодо перебування у найпростіших захисних спорудах

(підвали, погреба, овочесховища, тощо)

Населення укривається у захисних спорудах за сигналами цивільного захисту. В разі їх відсутності по потребі.

Заходити до укриттів потрібно організовано, швидко і без паніки.

Літніх і хворих необхідно влаштувати ближче до вентиляційних труб.

У сховище (укриття) потрібно приходити зі своїми засобами індивідуального захисту органів дихання, продуктами харчування і документами. Не дозволяється приносити з собою речі громіздкі, з сильним запахом, легкозаймисті, приводити тварин. У сховищі забороняється ходити без потреби, шуміти, курити, виходити назовні без дозволу старшого. Всі у сховищі зобов'язані виконувати розпорядження старшого по сховищу, надавати посильну допомогу хворим, інвалідам.

Для укриття населення сховища повинні готуватись завчасно. Створюється запас води, медикаментів, продуктів харчування.

Перевіряється наявність вентиляції.

Завчасно повідомляються близькі, рідні, знайомі про можливість перебування в тому чи іншому сховищі (підвал в сусідів, овочесховище школи, тощо).

Одержання сигналу про евакуацію:

Якщо ви знаходитеся на своєму робочому місці, послідовно виконайте наступні дії:

- без поспіху, істерик і паніки зберіть службові документи в сейф або в шухляди столу, що закриваються на ключ;

- візьміть з собою особисті речі, документи, гроші, цінності;

- закрийте вікна, вимкніть оргтехніку, електроприлади, освітлення;

- візьміть з собою і при необхідності використовуйте індивідуальні засоби захисту (протигаз, респіратор);

- закрийте двері на ключ, ключ залишіть у замку;

- залишіть приміщення, рухайтеся маршрутами, які позначені в схемах евакуації;

- повертайтесь в залишене приміщення тільки після дозволу відповідальних осіб.

/Files/images/35.png

При виявленні підозрілого предмета, схожого на вибуховий пристрій

Ознаки, що можуть вказувати на наявність вибухового пристрою:

- виявлення предмету у будь-якому вигляді (сумка, згорток, пакет або предмет, схожий на гранату, міну, снаряд і т.п.) у місцях можливої присутності великої кількості людей, поблизу пожежо- і вибухонебезпечних місць, розташування різного роду комунікацій;

- наявність на виявленому предметі проводів, мотузок, ізоляційної стрічки, скотчу;

- підозрілі звуки, щиглики, цокання часів, що видаються предметом;

- від предмета виходить характерний запах мигдалю або іншій незвичайний запах, на зовнішній оболонці присутні масляні плями.

Чинники, що служать приводом для побоювання:

- перебування підозрілих осіб до виявлення цього предмета,

- наявність погроз, висловлених особисто, по телефону або в поштових відправленнях.

Дії при виявленні предмету, схожого на вибуховийпристрій:

- суворо забороняєтьсясамостійно здійснювати з виявленим підозрілим предметом будь-які дії, а саме: не наближатися, не торкати, не розкривати, не переміщати знахідку, не заливати її рідиною, не засипати піском і ґрунтом, не користуватися радіо- і електроапаратурою, переговорними пристроями (в тому числі мобільними телефонами);

- негайно повідомте про виявлений підозрілий предмет (вказавши точне місце його перебування, час виявлення та зовнішній вигляд) своєму керівництву або черговій службі (службам безпеки, охорони) об’єкту, а у разі неможливості встановлення зв’язку з нимиособистоправоохоронному органу УМВСУ - тел. 102, підрозділу Управління ДСНС за телефоном 101. Надалі дійте за їхніми вказівками.

/Files/images/36.png /Files/images/37.png

/Files/images/bezpeka/6bd920e58fd8.jpg

Профілактика дитячого травматизму

ХХІ століття, на відміну від попереднього, буде ще більш науково-технічно прогресивним. І цей прогрес несе з собою як багато позитивного, так і цілий ряд небезпек техногенного, природного, біологічного характерів тощо.
Основне завдання сім’ї, навчального закладу - виховання з раннього дитинства громадянина, який здатний самостійно й свідомо протистояти небезпекам різного характеру, що дозволить йому активно брати участь у суспільному житті, відстоювати основні принципи безпечного життя, діяльності та відпочинку. Діти повинні знати про світ небезпек, який їх оточує, мінімізувати можливий ризик, жити в гармонії з собою та з природою. В основі терміну ''безпека життєдіяльності'' лежить співвідношення ''людина–середовище проживання''.
Частіше жертвами нещасних випадків, аварій, стихійних лих стають діти. Як правило, вони не знають елементарних правил поведінки або просто бездумно та безпечно поводять себе на вулиці, на воді, під час купання, на дорозі, в побуті тощо. Разом з тим вони і самі створюють небезпечні ситуації. Щоб протистояти такому явищу в суспільстві, треба змінити наше ставлення до нещасних випадків, озброївши підростаюче покоління певним багажем знань, забезпечивши сприятливі умови для життя, навчання, відпочинку.Термін “травма” означає тілесне пошкодження при пораненні. Пошкодження, які повторювались у певній групі населення, називаються травматизмом. Під дитячим травматизмом слід розуміти сукупність раптово виниклих ушкоджень серед дітей різного віку. Травми серед дітей, на жаль, зустрічаються досить часто і мають багато особливостей. За місцем виникнення травматизм поділяють на: побутовий; транспортний; шкільний; спортивний.
Найчастіше зустрічається побутовий травматизм. Побутовий травматизм - це ушкодження, які діти отримали вдома: у квартирі, у дворі чи в саду. Ушкодження при цьому найрізноманітніші, але найнебезпечніші з них це опіки полум’ям, хімічними речовинами і падіння з висоти. Принципи запобігання побутового травматизму різноманітні, але головною і надійною з них є постійна турбота дорослих про безпеку дітей вдома. Старші систематично повинні виховувати в дітях обачливість і обережність, особливо при поводженні з вогнем і небезпечними приладами. Потрібно застерігати дітей від пустощів на балконах, драбинах, деревах. Разом з тим батьки ні в якому разі не повинні забороняти дітям гратися в рухливі ігри, сковувати їх безперервними заборонами та обмеженнями: все потрібно робити помірковано, щоб не образити і не принизити дитину.
Найвищий відсоток смертності після причинених травм від автомашин, автобусів, тролейбусів, потягів та інших видів транспорту. І знову ж таки, головними причинами є недоглянутість дітей на вулиці, по дорозі до школи, а також у години дозвілля. Призводить до цього незнання дітьми правил вуличного руху, порушення правил користування транспортом. Надзвичайно небезпечно кататись дітям на велосипедах, мопедах, моторолерах, скутерах, якщо вони не склали відповідних екзаменів на право водіння. Дорослим ні на мить не можна забувати, що діти схильні наслідувати їх.
Шкільний травматизм діти отримують під час перерв, у класах, коридорах. Як і при будь-яких видах дитячого травматизму, у даному разі при плануванні профілактичних заходів треба керуватись двома основними принципами: чітко налагоджена організація трудового процесу і висока освітньо-виховна робота. В кожному кабінеті є правила техніки безпеки при різних видах робіт. На початку кожного уроку потрібно їх повторювати. Діти повинні усвідомлювати, що під час виробничого навчання треба бути надзвичайно уважними, зібраними, ретельно виконувати всі настанови учителя, строго дотримуватись техніки безпеки.
Спортивний травматизм Фізкультура і спорт є могутнім засобом зміцнення організму і фізичного розвитку дітей, але це тільки при вмілому і правильно організованому занятті спортом. Але, на превеликий жаль, дитячих спортивних закладів поки що недостатня кількість і до того ж не всі батьки розуміють їх користь, вважаючи що дитина може займатися спортом і без тренера. Тому багато підлітків грають у футбол, хокей, їздять на велосипедах без старших досвідчених товаришів. Або обирають місця, не зовсім придатні для ігор, а часто і небезпечні: річки, захаращені двори, глибокі водойми, пустища. При неорганізованому занятті спортом трапляється найбільше спортивних ушкоджень. Тому батьки повинні якомога раніше залучати дитину до занять у спортивних добровільних товариствах, на стадіонах. Цим вони не тільки загартують дитину, а й вбережуть від страшної небезпеки.
Вуличний травматизм за своїм характером дуже подібний до побутового. Це ушкодження, яких зазнають на вулиці.
Один вдома

Що для нас батьків може бути дорожче наших улюблених малюків? Питання банальний і відповідь на нього всього один-єдиний, але для того, щоб зрозуміти, про яку важливу тему піде мова, задайте його собі. Можливо, всі ці правила і поради, викладені тут, здадуться вам простими і зрозумілими, але саме вони "писані кров'ю".

У кожного з батьків свої погляди на те, до якої міри слід забезпечувати дитячу безпеку. Хтось вважає, що малюкові вивчати ази охорони безпеки життєдіяльності (ОБЖ) краще на власному досвіді, - падаючи і обпалюючись, але запам'ятовуючи ці уроки на все життя. А хтось впадає в іншу крайність, надмірно опіка дитини чи не до повноліття. Обидві крайності однаково небезпечні. Перша може призвести до серйозних травм, яких цілком можна було б уникнути, а друга робить малюка абсолютно безпорадним перед обличчям можливої ??небезпеки, не здатним належним чином зреагувати і захиститися. Візьмемо позитивні моменти цих полярних методів виховання і створимо якусь "золоту середину".

Життя за правилами

Не можна сказати однозначно, з якого віку можна залишати малюка вдома одного. Це залежить від багатьох обставин і, в першу чергу, від самої дитини. Вірно лише одне: дошкільник може перебувати без нагляду нетривалий час і то за умови, що він твердо знає, що можна робити, а що ні. Практично всі діти люблять різні ритуали і стежать за неухильним їх виконанням. Спробуйте-но не помити крихті руки після прогулянки, не прочитати казку перед сном або не напоїти вечірнім молоком з медом, якщо все це повторювалося з дня у день. Він неодмінно обуриться і нагадає вам про те, що ви забули зробити. Тому ознайомлює дитини з правила безпеки, як з ритуалом, який обов'язково повинен дотримуватися. Тоді ваше чадо охочіше буде погоджуватися з деякими вимогами і обмеженнями. Розмовляти на теми безпеки потрібно регулярно - вдома, на вулиці, в транспорті, використовуючи відповідні ситуації та історії з життя. І не просто розповідати, а обов'язково ставити малюкові запитання, щоб переконатися, що він все правильно зрозумів і запам'ятав. Дуже важливо не залякувати дитини різними "страшилками", на зразок віршиків про "маленького хлопчика", а давати чітку, правдиву інформацію. Малюк повинен знати, як поводитися в екстремальних ситуаціях, які можуть відбутися будинку: пожежа, коротке замикання, витік газу, аварія водопроводу. І ще. Періодично повертайтеся до вже "пройдених" тем, не бійтеся говорити про одне й те ж знову, знову і знову. Адже діти мають звичай багато забувати і часом роблять всякі дурниці просто через незнання ...

Хто стукає у двері до мене?

Яке правило для малюка, що залишається вдома в гордій самоті, стоїть під № 1? Правильно, "нікому не відкривай двері". Але подібні слова для дитини - порожні слова, він все одно зрозуміє їх по-своєму. Наприклад, так: "Не можна відкривати двері бандитам, а сусідові дядька Колі можна і цієї симпатичної тітоньці теж можна, адже вона назвалася листоношею ..." Досить часто діти уявляють собі злочинців злісними, страшними, з ножами і пістолетами. Дитина навіть не припускає, що милий, симпатичний, а тим більше знайома людина може бути справжнім бандитом. Але за статистикою, найбільше число насильства над дітьми здійснюється саме знайомими людьми: сусідами, родичами, приятелями ...

Вирішіть для себе, як в подібній ситуації слід діяти вашій дитині.

Варіант перший. У відповідь на дзвінок малюк повинен подивитися у вічко і запитати: "Хто?". Якщо за дверима хтось добре знайомий (бабуся або дідусь), він може відкрити двері. Якщо знайомий, але не близький (наприклад, сусідка), потрібно попросити його прийти пізніше, коли повернеться мама або тато. Якщо ж відвідувач дитині незнайомий взагалі, то краще сказати що-небудь на зразок: "Тато зараз у ванній, а коли вийде - він вам відкриє".

Другий варіант - не підходити до дверей взагалі, хто б не дзвонив. При цьому дитина повинна чітко знати: у вас і ваших близьких родичів є ключ. Чітко поясніть малюкові, що "нікому не відкривати двері" - це значить НІКОМУ, ким би людина не представлявся і що б він не говорив. Співробітниця дитячого журналу одного разу розповідала, як взялася відвезти дівчинці приз, отриманий нею за участь у конкурсі малюнків. На запитання дитини: "Хто там?" дівчина відповіла, що вона з такого-то журналу. У відповідь двері моментально відчинилися, і семирічна дівчинка, яка була вдома одна, радісно кинулася на шию представниці улюбленого видання. Після цього випадку призи стали розсилати виключно поштою. Тому батьки повинні дохідливо пояснити своєму малюкові, щоб він ні за яких обставин не порушував цього правила.

Дитина, що залишається вдома сам, повинен вміти користуватися телефоном. Напишіть крупно на аркуші паперу і повісьте на видному місці номери швидкої допомоги, пожежної охорони, міліції, мобільні батьків, а також телефонний номер кого-небудь з родичів, друзів або надійних сусідів, що живуть поблизу і готових у разі потреби прийти на допомогу. Дитина повинна чітко знати, в якому випадку і за яким телефоном він повинен зателефонувати, а також вміти правильно назвати своє прізвище та адресу. До речі, про телефони. Поясніть дитині, що, відповідаючи на телефонні дзвінки, він за жодних обставин не повинен повідомляти звонящему своє ім'я, адресу і те, що він вдома один. Найкращим відповіддю буде: "Мама зараз зайнята. Передзвоніть пізніше".

Намистинки і К °

Звичайно, всі чули про гудзиках, квасолину і інших дрібних предметах, які ЛОР-лікар дістає з вух, носа або дихальних шляхів малюків. Напевно, ви думаєте, що це доля крихітних нетяма, які ще не розуміють, що так робити "ай-ай-ай"? Але так далеко не завжди. Крихти можуть засунути собі що-небудь в ніс або вухо, швидше за все, випадково, неусвідомлено, а ось 3-6 річна дитина зробить це абсолютно свідомо, і причини будуть дуже різні. Малюк росте, стає більш розумним і винахідливим, розширюються сценарії його рольових ігор, посилюється пізнавальний інтерес до навколишнього світу і собі самому. Одна моя подруга виявила у чотирирічної дочки в носі велику намистину, яку вона засунула туди з цікавості: "А що станеться з моїм носом, якщо я так зроблю? Чи зможе він дихати?" На щастя, нічого статися не встигло. Ця ж дівчинка, граючи в лікарню, складала в рот гудзики "начебто таблетки". І чим розвинену уяву, тим винахідливішими можуть стати вчинки дитини. І марно ховати від нього всі дрібні предмети в будинку (та це й неможливо). Подібні дії убезпечать грудничка, але не врятують спритного, всюдисущого п'ятирічку. Спосіб боротьби з такими горе-експериментаторами один. Необхідно чітко і зрозуміло пояснити дитині можливі наслідки таких експериментів, але не шляхом залякування, а грунтуючись на знаннях про своє тіло і його функціях. І чим раніше ви почнете такі розмови, тим краще. Адже навіть трирічний малюк здатний зрозуміти елементарні основи фізіології. Але пояснюйте все це не тоді, коли "грім грянув вже", а для профілактики. І стосується це не тільки сторонніх тіл, але і абсолютно всіх інших правил безпеки. Для того щоб все дохідливо пояснити дитині, знадобиться дитяча енциклопедія про людину з хорошими реалістичними картинками, але підійде і дорослий медичний атлас (саме по ньому ми з дітьми і вивчаємо будову нашого тіла). Розкажіть маляті про дихальній системі, про те, як ми дихаємо, як важливо, щоб дихальні шляхи залишалися вільними для проходження повітря і до яких сумних наслідків може призвести зупинка дихання. І що відноситься це не тільки до намистинами і гудзиків, а й до всіляких ігор з одяганням кульків на голову і ременів або поясів на шию ("я собачка і буду ходити на повідку"). Не забудьте поговоріть з дитиною та про орган слуху, розгляньте його пристрій і розкажіть про те, як сумно для людини не чути спів птахів, шум вітру та дощу, музику, голоси близьких людей. Адже саме до цього може призвести засування у вуха паличок, сірників, горошин та інших предметів. Аналогічно розповідайте і про наслідки інших необдуманих вчинків.

Є одна у льотчика мрія ...

Наступне про що варто було б розповісти - це вікна, балкони, шафи та інші зони підвищеної небезпеки. Актуальність цієї теми обернено пропорційна віку дитини: дитина дорослішає - ризик знижується, але до певної межі. Для забезпечення безпеки крихти досить поставити спеціальні обмежувачі на вікна та двері, для провітрювання відкривати лише кватирки і не залишати малюка без нагляду на балконі. Старша дитина вже розуміє, що висота - це небезпечно, але разом з тим вона притягує його, ніби магніт. Є певна категорія дітей, які бояться висоти, але трапляються й інші, у яких інстинкт самозбереження як би притуплені, і вони здатні на деякі необдумані вчинки. І знову випадок з життя зі щасливим кінцем. Моя подруга дитинства недавно згадувала, як років у шість їй захотілося посидіти на балконних поручнях, звісивши вниз ноги. І вона це майже здійснила на своєму балконі на ... дев'ятому поверсі. Підставивши табурет, вона почала перекидати ногу через поруччя, але, на щастя, впустила вниз тапочку. Злякавшись, що мама буде її лаяти (мама в цей час спала після нічної зміни), подруга побігла вниз за тапки і більше вже не зважилася повторити задуманий подвиг. Можливо, саме "тапочки" політ подіяв на неї протверезливо. Коли ми вчилися у першому класі, то частенько грали разом у подруги вдома. Батьки її були на роботі, а ми іноді розважалися тим, що залазили на шафу. Споруджували кволу конструкцію зі стільців і табуретів, затягували нагору яблука та іншу харчі і сиділи там, уявляючи себе якими-небудь звірками. Зараз страшно навіть згадувати ... І хіба ми не знали і не розуміли, що це небезпечно? Знати-то знали, але чи розуміли? Напевно у багатьох з вас є якісь подібні дитячі спогади і відчуття. Добре б про них не забувати. Тоді вам буде набагато легше зрозуміти вчинки і психологію вашого малюка і запобігти можливій трагедії. Для дитини має бути абсолютним табу, виглядаючи у вікно чи з балкона, підставляти під ноги стілець або інше пристосування. Адже зазівавшись, він може занадто сильно висунутися назовні ... І лише довірчі, регулярні бесіди допоможуть донести до свідомості маленького "льотчика" всі можливі наслідки небезпечних ігор з висотою. Для особливо безстрашних і непокірних хлопців можна провести "шокову" терапію, показавши, як летить з вікна і розривається при ударі об землю паперовий або целофановий пакет, наповнений водою. Таке залякування - крайні заходи, але в деяких випадках воно приносить відчутну користь.

Загадковий струм

Не можна скидати з рахунків і електрику. Обов'язково розкажіть своїй дитині призначення і пристрій розеток, а ще краще, щоб тато разом з малюком розібрав одну з них. Одного разу побачивши пристрій розетки, дитина, швидше за все, не захоче розбирати її самостійно. Тому пояснюйте і постійно нагадуйте малюкові, як небезпечно засовувати в розетку різні предмети, особливо металеві. Покажіть дитині, як правильно вставляти вилки електроприладів у розетку і витягувати їх. Підкресліть, що робити це можна тільки в присутності батьків і зверніть увагу на те, що не можна доторкатися руками до металевих контактів, особливо не потрібно цього робити мокрими руками. Важливо, щоб дитина зі страху бути покараним не приховав від вас можливий неприємний інцидент. Оскільки іноді електротравми мають віддалені негативні наслідки.

Це ж повною мірою відноситься і до побутових отруєнь.

Привабливі баночки та пляшечки

Ми всі багато разів чули і відмінно знаємо правило: ліки, миючі засоби, побутова хімія та інші отруйні речовини повинні зберігатися в закритих ящиках або шафах. Знати-то знаємо, але чи виконуємо? Я теж частенько нехтувала таким правилом, поки не потрапила на заняття з токсикологічної хімії і не наслухалася страшних історій з практики судової медицини. За статистикою, саме отруєння побутовими отрутами стоять на першому місці серед усіх нещасних випадків, що відбуваються з дітьми. І трапляється це через нашу недбалість. Поки малюк знаходиться під нашим пильним наглядом, ми розслабляємося, наївно вважаючи, що він вже достатньо свідомий. Але, залишаючись вдома на самоті, дитина може з інтересу або від нудьги почати обстежити вміст банок і флаконів, тим більше що всі вони такі яскраві і красиві. Найчастіше діти пробують вміст флаконів помилково, сплутавши їх із знайомими продуктами харчування (сік, мед, варення) або спокусившись на красивий колір і приємний запах. Тому дуже важливо показувати дитині наявну в будинку побутову хімію і пояснювати її призначення. Зверніть увагу малюка на те, що багато засобів настільки отруйні, що працювати з ними краще в рукавичках. Дитина повинна абсолютно чітко знати, що ніякі з цих засобів не можна пити і їсти, навіть якщо вони "їстівне" пахнуть. Нагадуйте про це частіше і обов'язково розповідайте про можливі наслідки подібних "дегустацій".

Це ж стосується і ліків. З ними теж вистачає проблем. Будь-яка дитина хоч раз у житті їх вживав і впевнений, що ліки - це потрібно і корисно. Не варто його в цьому переконувати, але поясніть, що ліки може призначати лише лікар, а іноді мама, і що кожен препарат допомагає тільки при певної хвороби, в інших же випадках може бути небезпечним. Ніколи не довіряйте навіть самому свідомому дитині самостійно приймати необхідні ліки, він завжди повинен робити це під вашим контролем. Так, шестирічна донька подруги мала щоранку з'їдати по шість гомеопатичних крупинок. Вона кілька днів робила це дуже відповідально, а потім захопилася і з'їла відразу всю баночку ...

Ніколи не залишайте ліки в доступних для дитини місцях, поки їй не виповниться хоча б років 8-9. Навіть нешкідливий, на наш погляд, флакончик судинозвужувальних крапель, які ми капаємо в ніс при нежиті, може бути смертельно небезпечним для малюка, якщо він його вип'є ...

Казки-помічники

Казки - вірні помічники батьків у багатьох життєвих ситуаціях. Загалом, казка - брехня, але щось в ній є ... І якщо ви будете не просто читати малюкові на ніч казкову історію, а й обговорювати прочитане, то з раннього дитинства закладіть основи необхідних правил безпеки. Ну як ще зрозуміліше можна пояснити дитині, що не можна відкривати двері квартири чужим людям, навіть якщо вони здаються хорошими і добрими, як не на прикладі казок. Ось вовк і на маму-козу став схожий, і на бідну маленьку овечку, тільки б обдурити довірливих козенят і поросят. А мета-то зрозуміла - з'їсти їх усіх. Тільки казки закінчуються хепі-ендом, а ось в житті частіше все зовсім навпаки ... Майже в будь-якій казці, народною або авторською, є гідні обговорення моменти. Це й згадані "Троє поросят", і "Вовк і семеро козенят", і "Червона Шапочка", і навіть "Колобок". У А. Усачова в книзі "Маленька собачка Соня" є повчальна, але не страшна історія про Сонін експериментах з електрикою. А чудова казка А. Ліндгрен "Малюк і Карлсон" - це просто підручник з ОБЖ, тільки і обговорюй екстремальні ситуації, в які Малюка втягував невгамовний Карлсон ... Загалом, побільше вам, дорогі батьки, винахідливості, розуміння і здорового глузду і тоді з вами і вашими малюками ніколи нічого не трапиться ...

Як у них

У США на вас можуть запросто подати в суд, якщо з'ясується, що дитину молодше 12 років ви залишаєте вдома одного. Але у нас не Америка. І привчати дітей до самостійності багато хто починає ще до школи. Хто правий? Істина, напевно, десь посередині. У будь-якому випадку, все залежить від характеру дитини, особистості батьків і сімейних обставин.

Коли пора?

Хтось спокійно залишає вдома 5-річного малюка, хтось не може "кинути" і на півгодинки 8-річного школяра. Але в будь-якому випадку важливо враховувати наступні чинники.

  • Дитина не повинна боятися залишатися один.
  • Малюк повинен вміти обслужити себе - сходити в туалет, вимити руки, налити собі води.
  • Важливо навчити його користуватися телефоном (а для цього, як мінімум, треба знати цифри!).
  • Добре, якщо малюк вміє самостійно грати, малювати, ліпити, розфарбовувати. Тобто розважати себе під час вашої відсутності.
Обережно лід:

Де тонко - там і рветься. Специфічно зимовий спосіб загинути - провалитися під кригу. Діти ж не розуміють, що якщо опинитися в крижаній воді, то шансів вибратися без сторонньої допомоги - немає практично жодних. Щорічно в Україні жертвами незміцнілої криги стають від 50 до 100 осіб, ще стільки ж вдається витягнути з води випадковим перехожим або рятувальникам. Тому не зайве буде нагадати, що безпечною вважається крига зеленуватого відтінку завтовшки не менш як 7 см, якщо ви йдете один, і не менше як 10-12 см - для катання на ковзанах (масового катання - 25 см). Якщо ви опинилися в крижаній воді, намагайтеся без різких рухів, не відламуючи кромку, вибиратися на кригу спочатку грудьми, потім по черзі витягуючи ноги. Якщо на ваших очах провалилася людина, то наближатися до неї потрібно тільки повзучи, широко розкинувши ноги і руки. За два-три метри від того, хто провалився, киньте йому ремінь, шарф або завбачливо прихоплену дошку, товсту гілку дерева. Відступати до берега, як би не хотілося підвестися і побігти, потрібно теж повзучи - інакше шанси опинитися у воді удвох збільшаться вдвічі.

1. Правила дорожнього руху

2. Правила пожежної безпекиДІЇ ПІД ЧАС ВИНИКНЕННЯ ПОЖЕЖІШановні батьки!Щоб зберегти життя своє та ваших близьких, дотримуйтесь послідовності дій під час виникненняпожежі:–подзвонити до служби порятунку за номером 101;–викликаючи службу порятунку, чітко називати адресу, поверх, номер квартири та своє прізвище; сповістити, що саме горить;–негайно евакуювати з приміщення дітей, немічних людей та людей похилого віку;–при евакуації уникати користування ліфтом, бо є ризик відключення ліфта від електроструму;–при евакуації з висотного будинку більше шансів мають ті люди, що не біжать вниз крізь дим та вогонь, а шукають порятунку на даху будівлі;–пересуватися потрібно швидко, але зважати на те, що кисню більше біля підлоги, а тому краще до виходу повзти, закриваючи обличчя вологою тканиною;–при евакуації заручитися чиєюсь підтримкою, хто вас підстрахує і допоможе, якщо ви знепритомнієте від диму;–намагатись загасити полум'я засобами первинного пожежогасіння;–до первинних засобів належить вода, пісок, товста зволожена тканина (ковдра, килим), вогнегасник;–за можливості м'які предмети вкинути до ванни та залити водою;– вимкнути електропроводку, щоб уникнути ураження електрострумом;–не відчиняти вікна, щоб не живити пожежу свіжою притокою кисню;Усі вище названі дії можливі лише в тому разі, якщо пожежа піддається знищенню в перші хвилини. У разі значного розповсюдження вогню слід негайно залишити приміщення, бо в сучасних квартирах дуже багато матеріалів з синтетичним покриттям, що виділяє дуже ядучусубстанцію. Вдихнувши дим з тліючого лінолеуму чи меблів з МДФ, є ризик знепритомніти і згоріти заживо!Шановні батьки! При виникненні пожежі не втрачайте здорового глузду, негайно орієнтуйтесь у ситуації та приймайте рішучі дії щодо запобігання тяжким наслідкам!При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за телефоном «101».ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПОЖЕЖІ ВІД ПУСТОЩІВ ТА НЕОБЕРЕЖНОГО ПОВОДЖЕННЯ З ВОГНЕМЩоб не допустити пожежі необхідно виконувати наступні правила пожежної безпеки:–зберігати сірники в місцях, недоступних дітям;–не дозволяти дітям розводити багаття;–не дозволяти самостійно вмикати електронагрівальні прилади;–не дозволяти користуватися газовими приладами;–не допускати перегляд телепередач, користування комп'ютером за відсутності дорослих;–не залишати малолітніх дітей без нагляду;–не вмикати електроприлади з пошкодженим дротом чи струмоприймачем;–не нагрівати лаки та фарби на відкритому вогні;–не заставляти шляхи евакуації (лоджії, балкони, коридори);–не зберігати на балконах легкозаймисті речовини (бензин, мастила, ацетон);–не сушити речі над газовою плитою;–не користуватися саморобними ялинковими гірляндами;–не влаштовувати піротехнічні заходи з балкону та поряд з будівлею;–не палити в ліжку.Шановні батьки! Ставтеся негативно до дитячих ігор з вогнем! Роз'яснюйте, що їхні пустощі з вогнем можуть спричинити пожежу, загибель у вогні майна, та людей!Шановні батьки! Своїм прикладом навчайте дітей суворому виконанню протипожежних вимог. Пам'ятайте, що приклад старших є для дітей кращим методом виховання.При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за телефоном «101».

3. Запобігання отруєння грибами ПРОФІЛАКТИКА ІНФЕКЦІЙНИХ ТА КИШКОВИХ ЗАХВОРЮВАНЬ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУШановні батьки!Щоб захистити дитину від отруєнь, кишкових та інфекційних хвороб необхідно дотримуватись наступних санітарно-гігієнічних правил:–утримувати дитину в чистоті, до дитячого садка приводити в охайному одязі, мати запасну білизну;–мити руки після повернення додому з вулиці, після туалету, перед їжею;–овочі та фрукти мити під проточною водою та ошпарювати кропом;–пити тільки переварену або бутильовану воду;–у жодному випадку не годувати дитину грибами, сушеною чи в'яленою рибою, а також м'ясними, рибними та молочними стравами, які зберігалися неналежним чином або мають прострочений термін вживання;–не годувати дитину на вулиці (навіть фруктами чи цукерками);–не годувати дитину продуктами, що придбані у вуличних торгівців;–під час поширення інфекцій якомога рідше перебувати з дитиною в публічних місцях;–уникати контакту з людьми з підозрою на інфекційні захворювання;–при підозрі на захворювання негайно викликати лікаря та сповістити медичну сестру дошкільного закладу;–не займатися самолікуванням. Шановні батьки, радимо своєчасно проводити профілактичні щеплення від дитячих інфекцій.Швидка медична допомога – «103». 4. Запобігання отруєнь

ПОПЕРЕДЖЕННЯ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНОГО ТРАВМАТИЗМУ СЕРЕД ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ Шановні батьки!Швидке збільшення інтенсивності руху висуває серйозне завдання – забезпечення безпеки руху пішоходів.У попередженні дорожньо-транспортного травматизму важливу роль відіграє робота дорослих з роз'яснення дошкільникам правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованості на вулицях і дорогах. Щоб не допустити лиха на дорозі, вам необхідно:– не подавати дітям негативного прикладу, порушуючи правила дорожнього руху;– не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей;– вчити переходити вулицю на зелене світло світлофора, користуватись підземним переходом;– на власному прикладі вчити користуватись нерегульованим пішохідним переходом;– при перетині вулиці нерегульованим пішохідним переходом радити дітям йти в загальній масі пішоходів, бо дитина сама ще не завжди здатна оцінити дорожню ситуацію;– не дозволяти дітям з'являтися зненацька перед транспортними засобами;– вчити дітей правильно обходити транспорт на зупинках (трамвай – спереду, тролейбус, автомобіль та автобус – позаду);– не дозволяти дітям самостійно користуватися громадським транспортом;– не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги;– не дозволяти дітям грати з м'ячем, кататися не велосипеді, ковзанах, роликах, лижах, санчатах на проїжджій частині дороги та поблизу від неї.Телефон виклику міліції – «102».Сподіваємося, що ви прислухаєтесь до наших порад! ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСОБИСТОЇ БЕЗПЕКИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ Шановні батьки!Життя потребує від наших дітей вміння орієнтуватись і знаходити вихід з непередбачених ситуацій. Чим менше у дитини знань, тим більше небезпеки з боку оточуючого середовища.Щоб вберегти дитину від біди, треба пам'ятати та дотримуватись наступних правил:–не залишати дітей дошкільного віку самих, навіть на короткий час;–вчити дитину користуватися дверним вічком;–не дозволяти відчиняти двері незнайомим людям, навіть одягненим у міліцейську форму;–вчити користуватися телефоном для виклику служб 101, 112, 102, 103, 104;–забороняти підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними;–забороняти бавитися ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами;–не дозволяти користуватися ліфтом без супроводу дорослого родича;–запобігати формуванню в дитині жорстокого ставлення до тварин;–не дозволяти дражнити тварин;–не дозволам вмикати електроприлади за відсутності дорослих;–не дозволяти виходити на балкон, відчиняти вікна;–не дозволяти визирати у відчинене вікно;–вчити дітей звертатися по допомогу до відповідних органів;–вивчити з дитиною домашню адресу або вкладати в кишені «особисту картку» з даними дитини. Проявляйте витримку і навчайте дітей берегти своє життя та здоров'я!

6.Правила безпечної поведінки на воді та біля води.

(ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО БЕСІДИ)

Правила поведінки та рятування на воді

7. Поняття про джерела струму, їх небезпечність для життя та здоров'я людини.

(ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО БЕСІДИ)

Безпека на льодуЩе не встигли водойми міста покритись товстим льодом як на ньому почали облаштовуватися рибалки-любителі, здійснювати прогулянки дорослі та діти. На даний час у зв’язку з перепадами температури крига значно ослабла, що в сою чергу несе додаткову небезпеку і підвищує ймовірність виникнення нещасних випадків. Аналіз загибелі людей під час зимового періоду на водоймах показав, що незважаючи на певні запобіжні заходи, мають місце грубі порушення правил поведінки на льоду що призводить до трагічних випадків. Сумна статистика констатує, що з року в рік на льоду гинуть дорослі й діти. До груп підвищеного ризику в першу чергу відносяться любителі-рибалки та діти. Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення міської ради застерігає мешканців міста на необхідність дотримуватись елементарних правил безпеки на льоду.Для попередження нещасних випадків треба виконувати наступні рекомендації:· У жодному разі не виходьте на тонкий лід.· Перш ніж ступити на нього, переконайтесь, що він міцний. Але категорично забороняється робити це ударами ніг! Місця, де лід неміцний, видно здалеку: ці ділянки темніші. Зазвичай тонким лід буває поблизу берегів, кущів, у гирлах стічних вод і місцях, де б’ють джерела. Міцність льоду тут послаблена течією.· Під час руху по замерзлій водоймі варто обходити небезпечні місця та ділянки, вкриті товстим шаром снігу.· Якщо ви опинились на кризі, що недостатньо міцна, припиніть рух і повертайтесь своїми слідами, не відриваючи ніг від поверхні льоду.· Під час сильних морозів треба слідкувати, щоб не було відмороження рук, ніг, вух. Після переохолодження, негайно знайти тепле приміщення.Надання першої допомоги:· Особі, яка провалилась під лід, необхідно подати мотузку, дошку, одяг, не підходячи близько до неї. Якщо лід крихкий, треба лягти на нього. Не поспішаючи, треба допомогти постраждалому вибратися з води.· Витягнути постраждалого з води та негайно відправити кого - небудь за лікарем.· Чекати прибуття лікаря, прийняти міри для надання першої допомоги.· Взимку або в холодну погоду треба постраждалого відправити у приміщення, палатку чи машину, зняти мокрий одяг, зробити компрес з одеколону, води або спирту, надіти сухий одяг, напоїти гарячим чаєм або кавою. Звертаємося до усіх громадян із проханням бути уважними та вкрай обережними перебуваючи на водоймах та поблизу них, а особливо до батьків: не відпускайте своїх дітей гратися на замерзлих водоймах.Забороняйте дітям бавитись на льоду без Вашого нагляду. Бережіть своє життя, не нехтуйте застереженнями!

8. Правила поведінки на воді і на льоду влітку і взимку.

9. Перша допомога в екстремальних умовах. Послідовність дій при наданні першої допомоги.

Пам’ятка з попередження дитячого травматизму та охорони здоров’я в зимовий період
  1. Переходити дорогу необхідно у місцях, позначених знаком "Пішохідний перехід”, на зелене світло світлофора, коли зупиняться всі транспортні засоби!!!

Пам’ятайте, під час ожеледиці гальмівний шлях автомобіля збільшується.

  1. Обходити трамвай на зупинці необхідно спереду, а авто, автобуси – ззаду;
  2. Правила протипожежної безпеки: щоб уникнути отримання травм, не підпалювати петарди, сірники, не гратися з небезпечними предметами та речовинами!!!
  3. Не використовувати відкритий вогонь для оздоблення новорічної ялини.
  4. Обережно користуватися електроприладами вдома, не залишати їх без нагляду ввімкнутими, не залишати без нагляду ввімкнені новорічні гірлянди.
  5. Під час хуртовин, сильного вітру знаходитись у приміщенні.
  6. НЕ відвідувати відкриті водойми без нагляду дорослих. Пам’ятайте: безпечним є лід, товщина якого не менше 15 см. Такий лід утворюється лише після тривалих морозів. Міцний лід має синюватий або зеленуватий відтінок. Лід білого або жовтого кольору менш міцний. Такий лід трапляється біля берега, заростей очерета та під снігом.

Дітям ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ самостійно без нагляду дорослих виходити на лід або кататися на ньому.

8. У випадку знаходження маловідомих предметів терміново повідомити дорослих або відповідні організації, не торкатися їх і не намагатися їх знешкоджувати самостійно!!!5. Правила поводження з ВНПОБЕРЕЖНО, ГАЗ!

У нашій країні як паливо широко використовується газ. Майже в кожній квартирі встановлено газові плити, водонагрівачі, опалювальні печі чи котли.

Щоб газ приносив людям лише радість і тепло, кожний член сім'ї, починаючи зі шкільного віку, мусить знати і суворо дотриму­ватись правил безпечного користування газом, знати, до яких на­слідків призводить порушення цих правил.

Природний газ майже вдвічі легший за повітря і при витоку з при­ладів і газопроводів піднімається, скупчуючись у верхніх зонах при­міщень.

Природний і зріджений гази не мають кольору і запаху. Щоб газам надати запаху, до них додають домішки, у результаті чо­го з’являється запах гнилої капусти.

Запам’ятай, що газ, яким користуються у побуті, є горючою речовиною і порушення правил користування ним може призвести до виникнення пожежі.

Будь завжди уважним при користування газом, неухильно дотримуйся правил експлуатації газових приладів – у цьому запорука твоєї безпеки!ПАМ’ЯТАЙ, користуватись газовим приладдям можна тільки після того, як дорослі детально пояснять тобі правила поводження з ними і ще деякий час наглядатимуть за тим, чи правильно ти все виконуєш.Основні вимоги безпечної експлуатації побутового газового устаткування

Для попередження виникнення пожежонебезпечної ситуації по­трібно правильно користуватися побутовими газовими приладами.

Запам’ятай основні вимоги для попередження пожежі:

  • Забороняється користуватися несправними газовими приладами чи використовувати їх не за призначенням.
  • Не можна залишати без нагляду працюючі газові прилади, бо на випадок затухання одного з пальників в приміщення починає надходити газ, він накопичується та, змішуючись із повітрям, утворює вибухонебезпечну суміш. Необхідно стежити, щоб рідина, що кипить, не залила вогонь пальника, протяг не загасив полум’я.

  • Якщо газ потрапив у повітря приміщення, негайно слід закрутити кран подачі газу і провітрити приміщення.
  • Категорично забороняється сушити білизну чи волосся над плитою із запаленими пальниками.

  • Не можна розміщувати біля газової плити речовини, що можуть легко займатися: папір, тканини тощо.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПРИ ОТРУЄННІ ГАЗОМ:

  • відчини вікна, двері;
  • потерпілого необхідно винести на вулицю і розстебнути одяг на грудях. На голову покласти холодний компрес, а до ніг – грілку, оббризкати обличчя холодною водою, дати понюхати нашатирний спирт, напоїти міцним чаєм, кавою.

  • Негайно викликай швидку медичну допомогу – 103 або рятувальну службу – 112.

Порядок дій при виявленні запаху газу:
  1. Ні в якому разі не використовуй сірники, запальнички та інші джерела відкритого вогню; не вмикай світло та будь-які електроприлади; не користуйся електродзвінками квартир; не використовуй телефони з дисковими номеронабирачами;
  2. Негайно перекрий вентилі на газовому приладді і крани на плиті;
  3. Відчини вікно і двері, створивши протяг для провітрювання приміщення;
  4. Викликай газову службу за телефоном 104.
На виконання наказу по Фрунзенському ДНЗ № 21 «Про організацію та проведення Тижня безпеки дитини від 08.05.2013р. проведено Тиждень безпеки дитини.
Мета проведення Тижня безпеки дитини — поліпшення якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; пропаганда здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків; вироблення у дітей дошкільного віку вмінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я у разі виникнення надзвичайних ситуацій.
Так, під час підготовки до проведення Тижня безпеки дитини було проведено такі заходи:
- перевірено наявність усіх документів системи цивільного захисту, безпеки життєдіяльності в дошкільному навчальному закладі, перевірено наявність та стан ведення журналів реєстрації інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності;
- оформлено стенди з питань збереження життя і здоров’я дітей за розділами «Дитина і природа», «Дитина і вулиця», «Дитина серед людей», «Здоров’я дитини» тощо, з моделюванням поведінки у надзвичайних ситуаціях;
- проведено лекцію «Морально-психологічна підготовка працівників дошкільного навчального закладу до дій в екстремальних ситуаціях» з демонстрацією наочних матеріалів;
- підготовлено план проведення заходів з фізичної культури під час Тижня безпеки дитини; перевірено стан спортивного обладнання;
- підготовлено сценарії свят і розваг за тематикою безпеки дитини;
- оформлено куточок «Безпека дитини» в кожній віковій групі;
- підготовлено й оформлено виставки дитячих малюнків на тему «Безпека життя і здоров’я дитини»;
- підготовлено інструкції, пам’ятки з питань безпеки життєдіяльності; розроблено правила надання першої долікарської допомоги потерпілим у разі нещасних випадків;
- перевірено наявність і стан медичного обладнання, поповнено аптечку швидкої допомоги в медичному кабінеті та в усіх вікових групах, доукомплектовано ватно-марлевими пов’язками всі вікові групи;
- перевірено стан пожежних щитів та пожежного інвентарю;
- проведено з педагогами лекцію про дії під час екстремальних та надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру.
Сподіваємось, що практичні вміння та навички дій в різних екстремальних ситуаціях , які набули наші вихованці протягом цікавого та насиченого тижня , не скоро забудуться , допоможуть виховати в них ціннісне відношення до власного життя та здоров’я, почуттів взаємодії, обережності, відповідальності і самостійності!

Розвага "Казка казкою - а в ній наука"

/Files/images/DSCN1409.jpg

/Files/images/DSCN1413.jpg

/Files/images/DSCN1416.jpg

/Files/images/DSCN1420.jpg

/Files/images/DSCN1440.jpg

З 18.11.2013 року по 22.11.2013 року в дошкільному закладі проходив "Осінній тиждень безпеки"

Мета проведення тижня безпеки для дітей – різнобічна підготовка дітей до вирішення складних життєвих ситуацій, вміння захистити себе від небезпеки та запобігання дитячого травматизму. Знання безпеки діти засвоюють через ігри, наочність, ТЗН та зображувальну діяльність. В роботі зі старшими дошкільниками більшу частину займають бесіди, екскурсії, відтворення знань в розвагах та практичне втілення вивченого у повсякденному житті.
В результаті засвоєння програми випускник дошкільного закладу отримує різнобічні знання з різних видів безпеки життєдіяльності. Насамперед, дитина буде знати, як:
• виконувати забороняючи та приписуючи правила поведінки з пожежної безпеки;
• вміти користуватися пішохідним переходом, мати знання про поведінку в транспорті та на дорозі;
• мати тверді навички поведінки в природному середовищі;
• дотримуватись правил користування гострими, ріжучими та гарячими предметами;
• передбачати наслідки падіння ;
• вміти знаходити вихід з конфліктних ситуацій;
• мати елементарні знання з ЦО;
• вміти надавати посильну само- та взаємодопомогу;
• володіти навичками практичної безпечної життєдіяльності.
Кiлькiсть переглядiв: 1896

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.